انرژی خورشیدی
لینک های ویژه!
پیشنهاد می کنیم صفحات زیر را مشاهده نمایید:

کسب درآمد از فروش فایل
پروژه معماری
انجمن مهندسی معماری
آموزش تری دی مکس
پاورپوینت معماری
خرید بک لینک قوی
معرفی سایت های برتر
دانلود تحقیق
مصالح ساختمانی
مجله تفریحی
دانلود پروژه عمران
دانلود پروژه معماری
خرید رپورتاژ آگهی
نیشابور
مجله تفریحی و سرگرمی
خرید رپورتاژ آگهی ارزان
فروش فایل
دانلود پلان
دانلود مقاله و پروژه
خدمات ساختمانی
خرید بک لینک
کسب درآمد
آموزش 3d max
لوازم و تجهیزات ساختمانی
خدمات تاسیساتی ساختمان
آموزش کسب درآمد از اینترنت

تاریخ : دو شنبه 23 اسفند 1395
بازدید : 334
نویسنده : محمد غفوری تبار

انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی دسته: مکانیک
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 249 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 51

مقاله انرژی خورشیدی در 51 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

انرژی خورشیدی



مقدمه :

 نیلوفر خورشیدی:

هر روز شاهد خلاقیت ها و ابتكارهای تازه ای برای استفاده از انرژی های پاك و بدون آلودگی هستیم. یكی از جدیدترین طرحهای هوشمندانه و جذاب استفاده از انرژی خورشیدی، مولدهای برقی كارآمدی است كه به شكل نیلوفرهای آبی طراحی شده و در پارك ها و فضاهای باز شهری نصب می شود. برگ های این نیلوفر آبی پوشیده از سلولهای خورشیدی است كه از جهات گوناگون انرژی خورشید را در روز جذب و برای روشنایی شب ذخیره می كند. برگ های نیلوفر آبی خورشیدی روزها باز شده و شب ها بسته می شود. بخش قابل توجهی از روشنایی پارك های بئونس آیرس توسط نیلوفرهای آبی خورشیدی تامین می شود.

آلودگی هوا پیامدهای جبران ناپذیری دارد كه صنعت و جهان متمدن برای ساكنان كره زمین به ارمغان آورده اند.پیشگیری و رویارویی با این پدیده مخرب از چندین دهه گذشته تاكنون ادامه داشته، اما نتایج بدست آمده اندك بوده است. به همین دلیل هر راهكار تازه ای برای پیشگیری از آلودگی هوا اهمیت ویژه خود را دارد.
    اعلام روز29 دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاك از سال1374 موجب شده تا هماهنگی برای پیشگیری از آلودگی هوا در بخش های مختلف گسترش یابد.
    هدف از اعلام روز ملی هوای پاك ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است و از آنجایی كه كلید اصلی كاهش آلودگی هوا، مشاركت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است این روز
    می تواند عامل مهمی در ایجاد این مشاركت و هماهنگی بین بخشی باشد.
    برگزاری مراسم نمادینی مانند هفته هوای پاك می تواند تصویر روشنی را از اهمیت حفظ منابع ملی و مصرف بهینه انرژی ترسیم كند كه این تصویر با فرهنگ سازی مؤثر نقش ماندگاری است كه زدوده نخواهد شد.
    ایران با توجه به اهمیت مباحث هوای پاك، متعهد به كنواسیون هایی همانند كنوانسیون تغییرات آب و هوا و قراردادهایی مانند پروتكل مونترال است كه در كشور در حال اجرا می باشد. بر این اساس، پروتكل مونترال به منظور حفاظت از لایه ازن شكل گرفت، زیرا انتشار آلاینده هایی مانند كلر كه یكی از عناصر تشكیل دهنده CFC ها به عنوان مواد مخرب لایه ازن است، در گرمایش زمین و تخریب این لایه مؤثر است.
    براساس تعاریف سازمان جهانی بهداشت دو درصد از كل مرگ و میرهای ناشی از عوارض قلبی در شهرهای آلوده به طور مستقیم و غیرمستقیم مربوط به آلاینده های هوا است.
    از آنجایی كه میل تركیب CO با هموگلوبین200 برابر اكسیژن است با ایجاد تركیب پایدار كربوكسی هموگلوبین میزان اكسیژن رسانی به بافت بدن كاهش یافته و به تناسب درصد آلودگی علایمی نظیر سرگیجه، سردرد، خواب آلودگی و در موارد شدیدتر مرگ بروز می كند. چنانچه افراد در ایام سال با بیش از حد مجاز آلاینده CO مواجه باشند، مرگ و میر افراد30 تا 65 ساله تا11 درصد افزایش می یابد.

ادامه مطلب....





:: برچسب‌ها: انرژی خورشیدی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








پرداختن به موضوعات مختلف در این سایت چگونه است ؟

RSS

Powered By
loxblog.Com