لینک های ویژه!
پیشنهاد می کنیم صفحات زیر را مشاهده نمایید:

کسب درآمد از فروش فایل
پروژه معماری
انجمن مهندسی معماری
آموزش تری دی مکس
پاورپوینت معماری
خرید بک لینک قوی
معرفی سایت های برتر
دانلود تحقیق
مصالح ساختمانی
مجله تفریحی
دانلود پروژه عمران
دانلود پروژه معماری
خرید رپورتاژ آگهی
نیشابور
مجله تفریحی و سرگرمی
خرید رپورتاژ آگهی ارزان
فروش فایل
دانلود پلان
دانلود مقاله و پروژه
خدمات ساختمانی
خرید بک لینک
کسب درآمد
آموزش 3d max
لوازم و تجهیزات ساختمانی
خدمات تاسیساتی ساختمان
آموزش کسب درآمد از اینترنت

تاریخ : پنج شنبه 9 فروردين 1391
بازدید : 651
نویسنده : محمد غفوری تبار

روش هاي پيشنهادي براي بهينه سازي مصرف سوخت در ساختمان

 

   بر اساس آمار ارائه شده از سوي سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور ، در سال 79 ميزان مصرف انرژي در كشور 699 ميليون بشكه معادل معادل نفت خام در كل كشور بوده است كه از اين مقدار به ترتيب 210 ميليون و 47 بشكه معادل نفت خام در بخش هاي خانگي و تجاري مورد استفاده قرار گرفته است. 

                با اجراي برخي راهكارهاي ساده به ويژه در ساختمان هاي  در حال ساخت مي توان از اتلاف مقدار قابل توجهي انرژي در واحد هاي مسكوني و تجاري جلوگيري كرد كه در ادامه به چند روش پيشنهادي اشاره مي شود .

استفاده از عايق حرارتي در پوسته خارجي ساختمان

                عدم اجراي عايق كاري حرارتي در ساختمان باعث اتلاف انرژي و كاهش دما در زمستان مي شود . اين تلفات را مي توان با اضافه كردن لايه عايق حرارتي مناسب درپوسته خارجي ساختمان كاهش داد .

سمت قرار گرفتن پنجره ها



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 8 فروردين 1391
بازدید : 893
نویسنده : محمد غفوری تبار

روشنايي پارک ها:

مي توان روشنايي پارک هاي فعلي را براساس نوع استفاده و با توجه به فرم آن به گروههاي زير تقسيم نمود.

چراغهاي سرلاک پشتي : بدليل فرم خاص چراغ آن را به اين نام مي خوانند. اين چراغ معمولاً داراي ارتفاع زياد ( بين 5 تا 10 متر ) بوده و در مواردي استفاده مي گردد که تامين روشنايي و بالا بودن زاويه نور نسبت به مسئله زيبايي و بازي با نور تا حدي غلبه داشته باشد. اين چراغها قادرند نور محوطه بزرگي را تامين نمايند و اکثراً در محوطه وسيع پارکها، معابر اصلي و ورودي هاي اصلي پارکينگها و مانند آن بايد استفاده شود. ولي متاسفانه بدليل انتشار نور زياد اينگونه چراغها و تامين نور در محيط وسيعي از فضاي پارک، از آنها و در اغلب قسمتها بصورت بي رويه و بدون مطالعه و در کنار هم استفاده مي شود.

چراغ هاي ايستاده پارکي : اين چراغها بخش وسيعي از نورپردازي و تامين روشنايي فضاهاي مختلف پارکها را برعهده دارند و بسته به ميزان نور لازم به چراغهاي تک شانه    (تک حبابه ) و چند شاخه ( چند حبابه ) تقسيم مي شوند ارتفاع کلي اين چراغها بين 80/1 الي 5/3 متر متغير است با توجه به تعداد حبابها و ارتفاع آنها تغيير مي کند فرم اين چراغها متنوع بوده و با توجه به فرم حباب و کلاهک سر آنها ميزان و زاويه تابش نور نيز متفاوت مي باشد.

چراغهاي چند حبابه پارکي:



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 7 فروردين 1391
بازدید : 809
نویسنده : محمد غفوری تبار

سازه های فولادی

 

مقدمه

فولاد بعنوان ماده ای با مشخصات خاص و منحصر بفرد ، مدتهاست در ساخت ساختمانها کاربرد دارد. قابلیت اجرای دقیق ، رفتار سازه ای معین ، نسبت مقاومت به وزن مناسب ، در کنار امکان اجرای سریع سازه های فولادی همراه با جزئیات و ظرافتهای معماری ، فولاد را بعنوان مصالحی منحصر و ارزان در پروژه های ساختمانی مطرح نموده است ؛ به نحوی که اگر ضعفهای محدود این ماده نظیر مقاومت کم در برابر خوردگی و عدم مقاومت در آتش سوزیهای شدید به درستی مورد توجه و کنترل قرار گیرند ، امکانات وسیعی در اختیار طراح قرار می دهد که در هیچ ماده دیگر قابل دستیابی نیست .

فولاد ، آلیاژی از آهن و کربن است که کمتر از 2 درصد کربن دارد. در فولاد ساختمانی عموما" در حدود 3 درصد کربن و ناخالصیهای دیگری مانند فسفر ، سولفور ، اکسیژن و نیتروژن و چند ماده دیگر موجود می باشد . ساخت فولاد شامل اکسیداسیون و جدانمودن عناصر اضافی و غیر ضروری موجود در محصول کوره بلند و اضافه کردن عناصر مورد نیاز برای تولید ترکیب دلخواه است. برای ساخت فولاد ، از چهار روش اصلی استفاده می شود. این روشها عبارتند از : روش کوره باز ، روش دمیدن اکسیژن ، روش کوره برقی ، روش خلاء . آنچه فولاد را به عنوان یک مصالح ساختمانی مناسب معرفی کرده می تواند شامل موارد زیر باشد : - تغییر شکل در اثر بارگذاری و ایجاد تنش یکنواخت   - وجود خاصیت الاستیک و پلاستیک   - شکل پذیری   - خاصیت چکش خواری و تورق   - خاصیت خمش پذیری   - خاصیت فنری و جهندگی   - خاصیت چقرمگی   - خاصیت سختی استاتیکی و دینامیکی   - مقاومت نسبی بالا    - ضریب ارتجاعی بالا    - جوش پذیری   - همگن بودن    - امکان استفاده از ضایعات   - امکان تقویت مقاطع در صورت نیاز

طراحی ساختمانهای فولادی



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 6 فروردين 1391
بازدید : 1054
نویسنده : محمد غفوری تبار

ژئوتکستایل و کاربرد آن :          

ژئوتکستایل که بآن زمین پارچه – بافته اجرائی – پارچه ساختمانی – فیلتر پارچه ای – پارچه مصنوعی و ...گفته میشود , صفحات نفوذ پذیری هستند که از الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن به دو صورت کلی بافته نشده Nonwovenو بافته شدهWoven ساخته میشود.از این مواد به دلیل داشتن خصوصیاتی مانند اجرای بسیار سریع , راحت , وزن کم , مقاومت بالا, هزینه کم , پایداری طولانی مدت ده ها ساله ,تخریب کمتر طبیعت , یکنواختی در  اجراء و سایر ویژگی های آن باعث شده که در اکثر کشور ها مورد استفاده بیشتری قرار گیرد. در نوع بافته نشده توده ای از الیاف با استفاده از فشار مکانیکی (سوزنی) Needlepunch به هم اتصال یافته و یا با استفاده از حرارت , چسب های شیمیایی تولید میگردد

با توجه به تعدد روشها و مصالح و مواد مختلف موجود برای تهیه ژئوتکستایل ها جای تعجب ندارد که



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 5 فروردين 1391
بازدید : 1253
نویسنده : محمد غفوری تبار

مقدمه

مهندسین و معماران سازنده ساختمان در دنیا با استفاده از بتن سبک در قسمت های مختلف بنا با سبک کردن وزن ساختمان به طور مستقیم ( به لحاظ سبکی ویژه این نوع بتن ) و صرفه جویی در مصرف انرژی بطور غیر مستقیم ( به لحاظ عایق بودن این نوع بتن در مقابل سرما و گرما و در نتیجه کاهش میزان مواد سوختی ) , از لحاظ اقتصادی امروزه گام های بلند و مهمی برداشته اند .

تعریف

 مصالح سبک :مصالح سبک به مصالحی اطلاق میشود که وزن مخصوص انها از نمونه های مشابه کمتر بوده واستفاده از آنها به کاهش وزن کلی ساختمان بیانجامد

روش های سبک سازی



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 4 فروردين 1391
بازدید : 1110
نویسنده : محمد غفوری تبار
………….سقف کرومیت…………

در این سیستم از تیرچه های فولادی با جان باز در ترکیب با بتن، که از یک نبشی در بال فوقانی و یک تسمه در بال تحتانی و نیز یک میلگرد خم شده درجان استفاده می شود . برای پر کردن فضای خالی بین تیرچه ها از قالب های ثابت مانند بلوک های سیمانی،پلی استایرن،طاق ضربی،قالب های موقت فولادی(کامپوزیت) و یا هر پر کننده سبک استفاده می شود.فاصله بین تیرچه ها از  73  تا  100  سانتی مترمتغیر است و بتن روی سقف از  4  تا  10  سانتی مترضخامت دارد.تیرچه ها خود ایستا بوده و نیاز به شمع بندی نداردتیرچه ها به نحوی طراحی شده که به تنهایی وزن بتن خیس وعوامل اجرایی را تحمل می کند

 

مزایای سقف کرومیت::



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 28 اسفند 1390
بازدید : 1115
نویسنده : محمد غفوری تبار

سنگ

مقدمه

n   شناختن جنس و خاصيت سنگ را سنگ شناسي گويند. سنگها يکي از قابل مطالعه ترين عناصر طبيعي مي باشند که تقريباً براي غالب رشته هاي علوم مورد استفاده قرار مي گيرند. حتي گاهي نياز به مطالعه وسيع و طولاني در شناخت سنگ و ساير مشخصات آن مي باشد. پس قبل از اينکه به سنگ هاي ساختماني پرداخته شود بهتر است مطالبي درباره سنگ و علم سنگ شناسي گفته شود.

n   سنگ عبارت از يک جسم طبيعي است که از يک کاني يا مجموعه اي از چند کاني تشکيل شده باشد. کاني عبارت از ماده طبيعي آلي يا معدني است که ترکيب شيميايي آن بين حدود اختياري معيني تغيير مي¬کند



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 27 اسفند 1390
بازدید : 1010
نویسنده : محمد غفوری تبار
سنگها يکي از قابل مطالعه ترين عناصر طبيعي مي باشند که تقريبا براي تمام رشته هاي علوم مورد استفاده هستند زيرا اگر اين باور را داشته باشيم که عمر سنگها موجود در کره زمين مساوي پيدايش کره زمين مي باشد در اين صورت اين سنگها شاهد تمام تحولات کره زميني بوده و بالاخره اين سنگها مانند شناسنامه اين کره خاکي هستند در اين صورت مطالعه اين سنگها براي باستان شناسان – فسيل شناسان – معدن شناسان – جغرافي دانان – کشاورزان و خيلي از علوم ديگر جالب مي باشد که هر کدام از اين رشته ها نياز به مطالعه وسيع و طولاني در شناخت سنگ و ساير مختصات ان از ديدگاههاي خود را دارند ولي از نظر مهندسين ساختمان مطالعه در سنگ بسيار اندک بوده و تقريبا به رنگ و پايداري آن در مقابل عوامل جوي و همچنين پايدازري ان در مقابل سايش و غيره محدود مي شود

:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390
بازدید : 1053
نویسنده : محمد غفوری تبار

دانلود پروژه کامل بارگذاری 7 طبقه بتنی  pdf 

 

برای دانلود کلیک کنید 

http://nilooblog.com/up/images/7tp19yj3tf03sb81fqbi.pdf


تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390
بازدید : 1758
نویسنده : محمد غفوری تبار

عنوان آزمایش : غلظت نرمال گچ

@  وسایل مورد نیاز : بشر،ترازو، ظرف، کاردک، الک نمره30، آب، گچ

ü   شرح آزمایش : 300گرم گچ  را از الک نمره 30 رد می کنیم و به میزان ٪40 گچ (120گرم) به آن  آب اضافه می کنیم و کاملا با هم مخلوط کرده، که به مدت 3 دقیقه به هم زده ایم.سپس آن را داخل ظرف مخروطی شکل ریخته وسطح نمونه داخل مخروطی را با کاردک صاف کرده و نمونه را زیر دستگاه برده و روی سطح نمونه ، دستگاه را صفر کرده و بعد با  رها کردن میله ، میله به داخل ظرف مخروطی شکل فرو می رود سپس درجه را اندازه گیری کرده که این مقدار حدود 20میلی متر  به دست آمد. سپس این آزمایش را با ٪50 آب (150گرم) انجام دادیم و این بار 30میلی متر به دست آمد.



:: موضوعات مرتبط: آزمایش های مواد و مصالح , ,

پرداختن به موضوعات مختلف در این سایت چگونه است ؟

RSS

Powered By
loxblog.Com